Automobil projel jeden okruh neznámou stálou rychlostí, další dva stejné okruhy stálou rychlostí 72 km/hod. Celková průměrná rychlost byla 36 km/hod.
Každý ze tří sčítanců je o 5 větší než předchozí. Součet všech je 78.
Krabičky o rozměrech 6 cm, 10 cm, 15 cm se mají rovnat do krabice tvaru krychle.
Cyklisté při závodě ujeli z celkové délky a do cíle jim zbývá 72 km.
Bolek a Lolek měli každý svou aritmetickou posloupnost. Jak Lolkova, tak Bolkova posloupnost začínala číslem 2 023 a končila číslem 3 023 Tyto dvě posloupnosti měly 26 společných čísel. Poměr Bolkovy a Lolkovy diference byl 5:2.
V továrně vyrobí 12 linek dané množství šroubů za 16 dní.
Graf kvadratické funkce prochází body A[1;1], B[3;-1] a C[1;2].
Čarodějnice připravuje lektvar věčného mládí. V receptu se dočetla, že objem lektvaru je tvořen ze dvou devítin z tekutého jedu ropuchy, z šesti patnáctin z nektaru mandragory a zbytek tvoří 34 mililitrů vody.
Je dáno číslo 123 456 789
Tři strážní mají společnou ostrahu podniku. První vykoná svoji pochůzku za 15 minut, druhý ujde svůj okruh za 10 minut a třetí strážný za 12 minut.
V aritmetické posloupnosti je dáno a1=4, Sn=589, d=3.
Na školním lyžařském výletě vyjelo z chaty v 8 h 30 min. družstvo rychlostí 2 m/s. V 8 h 45 min. minut později za nimi vyjel stejnou trasou instruktor rychlostí 3 m/s.
Je dáno číslo 346
Jsou dána čísla 22, 368, 400, 602, 699, 978, 12 334.
Matěj dokáže vyčistit pozemek za 20 minut. Miloš dokáže vyčistit tentýž pozemek za 30 minut.
Je třeba naskládat obdélníky o rozměrech 210 mm a 84 mm tak, aby zakryly čtverec.
200 studentů dělalo zkoušky z češtiny, matematiky a fyziky. 114 studentů složilo zkoušku z češtiny, 50 studentů udělalo zkoušku z matematiky a 41 studentů udělalo zkoušku z fyziky. Zkoušku z češtiny i matematiky udělalo 14 studentů, z matematiky i fyziky 15 studentů a z češtiny i fyziky 11 studentů. Všechny tři zkoušky udělalo 5 studentů.