Máme modré a červené tyče. Modrá tyč měří 80 cm, červená tyč měří 56 cm. Chceme udělat z tyčí stejně dlouhé jednobarevné řady (poskládat je za sebou).
Větší ozubené kolo má 48 zubů, druhé 42 zubů. Na každém kole je nakreslená čárka od středu ke kraji a čárky míří proti sobě.
Roman a Tomáš si dnes prali prádlo. Ronald peří každých 6 dní a Tim každých 9 dní.
Stěnu o rozměrech 4 m × 250 cm chceme obložit čtvercovým obkladem s co největšími rozměry stran obkladaček tak, aby nevznikly žádné ztráty způsobené například jejich řezáním při obkládání.
Krabičky o rozměrech 6 cm, 10 cm, 15 cm se mají rovnat do krabice tvaru krychle.
Bolek a Lolek měli každý svou aritmetickou posloupnost. Jak Lolkova, tak Bolkova posloupnost začínala číslem 2 023 a končila číslem 3 023 Tyto dvě posloupnosti měly 26 společných čísel. Poměr Bolkovy a Lolkovy diference byl 5:2.
Tři strážní mají společnou ostrahu podniku. První vykoná svoji pochůzku za 15 minut, druhý ujde svůj okruh za 10 minut a třetí strážný za 12 minut.
Je třeba naskládat obdélníky o rozměrech 210 mm a 84 mm tak, aby zakryly čtverec.
Učitel napsal na tabuli číslo menší než 50 000.
První žák řekl: "Toto číslo je dělitelné 2."
Druhý žák řekl: "Toto číslo je dělitelné 3."
A tak dále, až po posledního, který tvrdil, že je dělitelné 13. Jeden žák ale lhal.
Líný Honza leží za pecí. Z boku na bok se otočí pravidelně každých 18 minut, protáhne se každých 40 minut. Za pecí už leží 150 hodin.
V hodině tělesné výchovy žáci nastupovali do dvojstupů, trojstupů, čtyřstupů, šestistupů a osmistupů, vždy však zbýval jeden žák.
Dva parníky vyrazili na plavbu ze stejného přístavu první parník se do přístavu vrací každý čtvrtý den a druhý parník se vrací každý pátý den.